Privacybeleid
Laatst bijgewerkt: ....
Je privacy is voor [bedrijfsnaam] van groot belang. Wij houden ons dan ook aan de privacywet (AVG). Dat betekent dat jouw gegevens veilig zijn bij ons en dat wij ze netjes gebruiken. In dit privacybeleid leggen we uit wat we doen met informatie die we over jou te weten komen via onze website [www.jouwdomein.nl].
1. Persoonsgegevens die wij verwerken
[Bedrijfsnaam] verwerkt je persoonsgegevens doordat je gebruik maakt van onze diensten en/of omdat je deze gegevens zelf aan ons verstrekt.
Wij verwerken de volgende gegevens:
- Voor- en achternaam
- Adresgegevens
- Telefoonnummer (optioneel)
- E-mailadres
- Betaalgegevens (via een beveiligde betaalprovider)
- IP-adres
- Gegevens over je activiteiten op onze website (bijv. via cookies)
2. Doeleinden van de gegevensverwerking
Wij gebruiken jouw gegevens voor de volgende doelen:
- Het afhandelen van je bestelling en betaling
- Verzenden van onze nieuwsbrief (indien je je hebt aangemeld)
- Je informeren over wijzigingen van onze diensten
- Je de mogelijkheid bieden een account aan te maken (indien van toepassing)
- Voldoen aan wettelijke verplichtingen (zoals de administratieplicht)
3. Delen van persoonsgegevens met derden
Wij verstrekken je gegevens uitsluitend aan derden als dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met jou, of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Bijvoorbeeld:
- Verzendpartners (zoals PostNL of DHL)
- Betaaldiensten (zoals Mollie, iDEAL, PayPal)
- Boekhouder of accountant (voor factuurverwerking)
Met deze partijen sluiten wij verwerkersovereenkomsten om jouw privacy te waarborgen.
4. Cookies en vergelijkbare technieken
Onze website gebruikt functionele en analytische cookies die geen inbreuk maken op je privacy.
Wij gebruiken deze om:
-
De website goed te laten functioneren
-
Te analyseren hoe bezoekers de website gebruiken (via bijvoorbeeld Google Analytics*)
*Als je Google Analytics gebruikt, moet je ook een verwerkersovereenkomst afsluiten met Google en IP-adressen anonimiseren.
5. Beveiliging van jouw gegevens
Wij nemen passende beveiligingsmaatregelen om misbruik van en ongeautoriseerde toegang tot persoonsgegevens te beperken. Zo maken wij bijvoorbeeld gebruik van:
- Beveiligde verbindingen (SSL)
- Sterke wachtwoorden en tweefactorauthenticatie waar mogelijk
- Regelmatige software-updates
6. Bewaartermijnen
Wij bewaren je gegevens niet langer dan noodzakelijk is voor het doel waarvoor ze zijn verstrekt.
Voor administratieve gegevens (zoals facturen) geldt een wettelijke bewaartermijn van 7 jaar.
7. Jouw rechten
Je hebt recht op:
- Inzage in je persoonsgegevens
- Correctie of verwijdering van je gegevens
- Beperking van de verwerking
- Bezwaar tegen verwerking
- Gegevensoverdraagbaarheid
- Intrekken van eerder gegeven toestemming
Wil je van ÊÊn van deze rechten gebruik maken? Neem dan contact met ons op via:
đ§ [jouw e-mailadres]
8. Klachten
Heb je een klacht over de manier waarop wij met je gegevens omgaan? Neem dan eerst contact met ons op.
Kom je er met ons niet uit, dan heb je het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens via www.autoriteitpersoonsgegevens.nl.
9. Contactgegevens
[Bedrijfsnaam]
[Adres]
[KvK-nummer]
[BTW-nummer]
đ§ E-mail: [e-mailadres]
đ Telefoon: [optioneel]
đ Website: [www.jouwdomein.nl]